Re: Vad är fjärrbackup?
RoboCare AB
2017-09-14
Hej igen!

Har hittat databasen som uppenbarligen används. Det innebär att den versionen som jag använder (8.2.210206) jobbar lokalt på min dator. Nu kan jag installera ett nyare program och få med mig allt jag gjort i två företag sedan mars 2016. Tack för hjälpen!

Idag ser jag också backupen men den syntes inte igår (2017-09-13). Dröjer det innan den syns?

Jag har lyckats logga in med både mats"robocare.se och mats.jansson@multimats.se men verkar komma till samma kundzon. Stämmer det eller är det två olika konton?

När jag loggat in kan jag bara se ett företag. Just nu är det RoboCare AB oavsett vilken mailadress jag loggar in med. En gång var det endast MultiMats som syntes. Borde inte båda företagen jag bokför synas där?

Jag jobbar som datatekniker/support (Mac) och vet att det måste finnas en sökväg till databasen. I det här fallet har vi hittat den i och med att du vet var den ska liga och jag ser att ändringsdatum stämmer. Eftersom det skall vara en moln-tjänst så hade jag förväntat mig att man någonstans kan se sökvägen till er server. t.ex. en internetadress och portnummer. Jag vill kunna koppla upp både min dator och iPad till samma databas för att sköta faktureringen direkt ute hos kunden och när jag installerade Appen på iPad så frågar den efter en sådan adress, har jag för mig. Efter uppdateringen är det nästa sak som måste igång annars är det meningslöst att fortsätta med Standard Ekonomi, tyvärr. Har varit kund i nästan 20 år och supportat kunders Hansa och First Step före det så jag vill gärna fortsätta...

Tack för bra hjälp Edwin!! Tyvärr har mina frågor mest besvarats med motfrågor och inga svar i det här forumet tidigare....
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.