Re: Re: Re: Re: Re: Fel årtal
Sollentuna Markis Center AB
2017-02-25
Hej igen!

Har nu varit inne i vårt gamla system och tittat på hur vi då registrerade verifikaten.
Det visade sig då att de 8 transaktioner som nu skapar problem var registrerade 1980-01-01
och 1980-12-02. I det nya systemet har det nu registrerats som 80-01-01 och 80-12-02. När jag då skriver 1980-01-01 så säger det nya systemet att det inte finns något på detta datum men när jag slår in 2080-01-01 samt 2080-12-02 så visar den beloppen. Något har m.a.o. blivit fel i överförandet från det gamla systemet till det nya. Hur löser jag detta???
Alla de felaktiga datumen gäller betalningar av kundfakturor.
Ber om ursäkt om jag tidigare vilselett dig i min frågor och svar men nu har jag äntligen kommit fram till vad som hänt.
Hoppas att du lätt kan fixa detta till mig.

Mvh
Ann-Jeanette
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.