Re: Re: Fel årtal
Sollentuna Markis Center AB
2017-02-22
Kan tyvärr inte svara på det då det för tillfället inte finns några konstiga datum mer än 80-01-01 samt 80-12-02 vilka båda gäller för årtal 2080.
Jag vet att vi vid ett tillfälle årtal 2010 slog in fel årtal som då blev 2080. För tillfället är det bara detta datum som spökar vilket gör att jag inte kan lägga upp räkenskapsåret. Hur går jag vidare????

Nya frågor:
Förr kunde man korrigera felaktigheter via att man gick in i försystem och kunde kreditera konstigheter via att man stängde av så att det inte gick in i bokföringen. T.ex. konstiga ören som har dykt upp i kundreskontran men som inte finns med i bokföringen och som jag vill ha bort för att kundreskontran skall stämma överens med konto kundfordringar i bokföringen. Denna möjlighet finns tydligen inte längre kvar för när jag går in på försystem så finns det inget där. Det är helt tomt. Hur bär jag mig åt för att får jag bort felaktiga belopp i kundreskontran numera???

Förr fanns det när jag gjorde en faktura något som hette Bokföringsunderlag. Detta kan jag inte hitta nu. Var har ni dolt detta någon stans eller finns det inte längre? Finns det i sådana fall något som motsvarar detta???

Mvh

Ann-Jeanette
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.