Licenser
Ann-Charlotte Björk
2018-07-19
Vi har fått problem med antal licenser i Hansa.


Jag har beställt 11 st licenser från den 1 juli, varav 3 är samtidiga, så 8 st är namngivna.

Tyvärr var jag på semester när detta infördes och en kollega till mig fick i uppgift att ändra ett antal namngivna till samtidiga. Detta har hon gjort under ”system – personer” men missat att ändra i ”system avancerat – global users”.

Jag har idag justerat så att allt är rätt inställt, förutom att även Brian D ska ha en namngiven licens, han ligger med samtidig nu.

Kommer Hansa att känna av att allt ser rätt ut nu eller hur gör jag så att alla kan logga in som har en namngiven licens?

Idag arbetar Tine A sista dagen och hon har en namngiven licens och då kommer jag att avsluta henne imorgon och istället ska Daniel P ändras från samtidig till namngiven licens. Ändras det på dagen imorgon eller kan ändringar bara göras vid månadsskiften?
Per
2018-07-19
Hej Ann-Charlotte.

Tack för ditt meddelande.

Ifall ni har satt upp användarna korrekt och varje användare har upprättat en brevlåda/mailbox så ska det gå att logga sig in och börja jobba med en gång.


Upplever ni att ni har problem med detta?
Ifall ja, vänligen ge oss en detaljerad beskrivning på vad det är som felar, så hjälper vi er.


Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
Agnieszka Klimkiewicz
Hello / Witam It looks that you have old app database and sub files still installed. If you want ...
07:53 12 Apr 2024
Monica Amado
Bom dia, Sónia, Por favor efetuar o download e importe o ficheiro em anexo através de: Siste...
11:48 26 Feb 2024
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.