Standard Bokföring
Anders Åkerlund
2023-02-16
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon macOS
Hej,
Vi använder fortfarande Standard Bokföring 6.3 SWE på en Mac OS 6.8 och även en 8.5. Sedan ett par dagar kan vi inte längre logga in och fortsätta bokföra eftersom ett apple-id efterfrågas.

Det apple-id vi använder i andra sammanhang accepteras inte och jag tror jag även fick upp att det apple id som användes vid köpet skulle anges. Jag har även det kvar men det fungerade inte heller.

Apple-id har begärts två gånger tidigare, 2015 och 2018, men då har det gått att lösa och komma vidare, men inte den här gången. Jag har även talat med Apple. Programmet installerades 2013.

- Vad kan jag göra nu för att komma åt programmet?
- Finns det någon möjlighet att öppna programmet utan att vara uppkopplad mot internet och alltså inte få frågan om apple-id?
- Vad är anledningen till att denna spärr är inbyggd i programmet? Jag har faktura på köpet kvar om ni vill se det.
MVH
This answer was correct
Created byBror-Erik08:46 4 Apr 2023
Hejsan,

jag undrar nog varför programmet frågar efter appleid till vårat program, borde inte göra detta.
Man kan använda vårat program i offline, men 6.3 är nog ett gammalt program som inte har stöds i 10år
h. Bror-Erik
This answer was useful
Bror-Erik
2023-02-20
Hejsan,

så erat program sitter under en mac som inte kan mera loggas in på eller vad är nu saken?
Om programmet är på en användare, på din mac, som du kan logga in på, så bör du nog använda någon gammal OSx på, tex pararells, vad du sedan installerar en gammal OSx var du flyttar programmet och använder där.
h. Bror-Erik
Anders Åkerlund
2023-02-21
Created byBror-Erik19:29 20 Feb 2023
Hejsan, så erat program sitter under en mac som inte kan mera loggas in på eller vad är nu saken? Om programmet är på en användare, på din mac, som du kan logga in på, så bör du nog använda någon gammal OSx på, tex pararells, vad du sedan in
Hej och tack för svar,

Det är inget problem med datorn där programmet ligger. Det är när vi öppnar programmet Standard Bokföring 6.3 som det programmet begär att vi skriver in ett apple ID. Vårt aktuella apple ID accepteras dock inte och vilket apple id vi använde när programmet köptes har jag också testat. Otroligt nog tror jag att jag hade det noterat. Jag bifogar en skärmdump.

Hur kan vi komma runt problemet?

MVH
Anders
Please log in to view the files
Anders Åkerlund
2023-02-21
Created byBror-Erik19:29 20 Feb 2023
Hejsan, så erat program sitter under en mac som inte kan mera loggas in på eller vad är nu saken? Om programmet är på en användare, på din mac, som du kan logga in på, så bör du nog använda någon gammal OSx på, tex pararells, vad du sedan in
Hej och tack för svar,

Det är inget problem med datorn där programmet ligger. Det är när vi öppnar programmet Standard Bokföring 6.3 som det programmet begär att vi skriver in ett apple ID. Vårt aktuella apple ID accepteras dock inte och vilket apple id vi använde när programmet köptes har jag också testat. Otroligt nog tror jag att jag hade det noterat. Jag bifogar en skärmdump.

Hur kan vi komma runt problemet? Går det att använda programmet i off-line läge?

MVH
Anders
Please log in to view the files
This answer was correct
Bror-Erik
2023-04-04
Hejsan,

jag undrar nog varför programmet frågar efter appleid till vårat program, borde inte göra detta.
Man kan använda vårat program i offline, men 6.3 är nog ett gammalt program som inte har stöds i 10år
h. Bror-Erik
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.