Hvordan få MacOSX klienten til å huske passord
2021-11-25
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon macOS
Tidligere kunne vi få klienten til å huske login på lokal maskin, men det får jeg den ikke lenger til å spørre etter eller huske. Både ved login med standardid og brukernavn.

Finnes det et triks ?
HansaWorld support Nordics
2021-11-29
Hei.

Kan du prøve modul brukerinnstillinger >> innstillinger >> innloggingsvalg >> "ikke spør om lagring av auto.."

Er denne markert?

Mvh
2021-11-29
Created byHansaWorld support Nordics11:17 29 Nov 2021
Hei. Kan du prøve modul brukerinnstillinger >> innstillinger >> innloggingsvalg >> "ikke spør om lagring av auto.." Er denne markert? Mvh
Nei den er ikke markert.

Har også forsøkt det gamle trickset med å sette denne på lagre og lukke. Og så gå inn og ta den bort og lagre. Det virket før, men ikke nå lenger

2021-11-29
Er det en ny klient? Kan du evt. prøve å laste ned en ny klient og koble til serveren? Da skal den spørre om du vil lagre passord første gang du logger inn.

Mvh
2021-11-30
Created byHansaWorld support Nordics12:16 29 Nov 2021
Er det en ny klient? Kan du evt. prøve å laste ned en ny klient og koble til serveren? Da skal den spørre om du vil lagre passord første gang du logger inn. Mvh
Har prøvd det. På de siste 3 datoversjonene.
2021-11-30
Hei.

Ser det er en ny innstilling i modul system >> alternative funksjoner >> sikkerhet >> "clients may save.."

Denne er det sikkert som skaper trøbbel?

Mvh
2021-11-30
Der var den! Takk for hjelpen.

Men etter at jeg skrudde på den så har den da begynt å klage på "HAL files detected. Enable missing, call support" i klienten _FØR_ den kobler til server. Når jeg kobler til så virker alt fint, men både client og server klager ved oppstart.

Har hentet enablers. Ingen problem.

Alle hakene for HAL er krysset av i Configuration.

2021-11-30 14:28:22 Standard ERP is running in Restricted Mode. The system is not fully functional. To receive an Enabler please contact your local HansaWorld office or visit our website

Please log in to view the files
2021-11-30
Jeg kan tenke meg dette er pga. man ikke får enabler før man kobler til server, og da vet ikke klienten at du har lisens for det. Men irriterende feilmelding likevel så jeg tar det videre internt. Skal ikke ha noe å si for bruk. Du kan printe og alt oppfører seg normalt?

Mvh
2021-12-01
Ja- alt fungerer fint etter at man har logget inn
2021-12-08
Det er en kjent bug som er i listen, ettersom den ikke påvirker bruk annet enn en irriterende melding er den ikke høyt prioritert.

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.