Erfaringer 8.5 2020-12-06 build 0134
Severin Eskeland
2020-12-10
Åpner denne posten for å dele erfaringer med denne build og informere om bugs som må rettes.

Så langt har jeg funnet følgende:

Corrupt UTF-8 melding ved forsøk på å lagre tilbud uten tilbudsklasse.

Corrupt UTF-8 ved forsøk på på å velge online håndbok i Hjelp menyen øverst.

Bokstaven "ø" kommer frem som spørsmålstegn i menyer og valg og enkelte ganger som corrupt utf-8.

Drill down funksjonen fungerer ikke i egendefinerte rapporter i Rapport generator.
Severin Eskeland
2020-12-10
Mye **** corrupt utf-8 **** meldinger i ordrestatus og fakturastatus rapporter.
Severin Eskeland
2020-12-10
"Stengt" feilskrives som "StNORt" på ordre, tilbud, artikler og andre poster.
Severin Eskeland
2020-12-10
Salgsordre: Oversikt viser ikke korrekt leverings og fakturastatus for ordre.

Visse ordre som er fullt utlevert og fakturert vises som om de kun er dellevert (mangler hake for levert).

Det kan virke som dette problemet kun gjelder for ordre med normalartikkel eller strukturartikkel.
Severin Eskeland
2020-12-10
Skal jeg teste denne mer inngående trenger jeg å etablere en fersk test database med mine siste tilbud og ordre.

Hvordan kan jeg slette den gamle test databasen og etablere en ny i Mystandard?

Jeg forsøkte å opprette ny ved å velge "Start Test System" men jeg fikk melding om "ingen tilkobling til cloudcontroller" for den nye databasen.
HansaWorld support Nordics
2020-12-11
Hei og takk for nyttige og gode tilbakemeldinger.

1. Corrupt UTF-8 melding ved forsøk på å lagre tilbud uten tilbudsklasse.

>>Får du denne opp som "feilbeskjed" og innholdet i feilbeskjeden er UTF meldingen?

2. Corrupt UTF-8 ved forsøk på på å velge online håndbok i Hjelp menyen øverst.
>>Igjen, som feilmelding?

3. Bokstaven "ø" kommer frem som spørsmålstegn i menyer og valg og enkelte ganger som corrupt utf-8.
>> Denne er jeg klar over, er en formatteringsfeil på noen filer, blir fikset ved neste build nummer

4. Drill down funksjonen fungerer ikke i egendefinerte rapporter i Rapport generator.
>> Dette klarer jeg ikke gjenskape, hvordan rapporter har du laget her?

5. Mye **** corrupt utf-8 **** meldinger i ordrestatus og fakturastatus rapporter.
>> Takk for at du sier ifra, skal sjekke den ut

6. "Stengt" feilskrives som "StNORt" på ordre, tilbud, artikler og andre poster.
>> Denne har gått meg forbi, men er en enkel fiks, blir løst ved neste build nummer.

7. Salgsordre: Oversikt viser ikke korrekt leverings og fakturastatus for ordre.
>> Må jeg undersøke videre

8. Visse ordre som er fullt utlevert og fakturert vises som om de kun er dellevert
(mangler hake for levert).
>> Må jeg undersøke videre

Jeg følger opp vedr. 12-06 versjonen da oktober versjonen ikke ble gitt ut.

Vedr. testserver, kan du stoppe dine to eksisterene testservere først og så teste igjen?

Mvh

Severin Eskeland
2020-12-15
1. Feilbeskjed er UTF meldingen
2. UTF melding står i menyen
4. Drill down skal fungere slik at når du trykker på tilbud eller ordrenummer så får du opp den underliggende posten. Dette fungerer ikke for egendefinerte rapporter i Rapport generator
2020-12-22
Hei.

Build 137 er nå ute. UTF feilen har jeg ikke fått rettet enda, men om du ønsker kan du teste denne versjonen.

God jul!

Mvh
Severin Eskeland
2020-12-22
Hei,

Testversjonen vår er på 139 og jeg kan ikke nedgradere til build 137, men jeg kan oppgradere til 141. Skal jeg forsøke denne?
2020-12-23
Forstod på headeren at du var på build 134, 141 er fortsatt som test versjon, men du må gjerne teste den om du ønsker. :)
Severin Eskeland
2021-01-07
Godt nytt år! Jeg venter heller på en build som ikke er test versjon. Har allerede brukt en god del timer på testing. Vi ønsker å komme bort fra nåværende build så snart alle problemene vi har rapportert er fikset og dere lanserer en release build.
2021-01-07
Hei og godt nytt år.

Jeg jobber med versjon 12-22 som enda har noen barnesykdommer, men sier ifra så fort den er ute.

Mvh
2021-01-13
Hei.

12-22 er klar for testing, ønsker du jeg skal oppdatere test serveren deres til 12-22?

Mvh
Severin Eskeland
2021-01-13
Hei, takk for beskjed. Har gledet meg til dette. Jeg kan oppdatere selv. Det er vel ikke mer som skal til enn å logge seg inn på Mystandard og velge oppdater, samt versjon.
2021-01-14
Stemmer godt det. Si ifra om det er noen spørsmål.

Mvh
Severin Eskeland
2021-01-14
Hei, får feilmelding på første test her. Får ikke godkjent utleveranse og får UTF-8 feilmelding, men jeg forstår ikke hva som er galt.
Severin Eskeland
2021-01-14
Får heller ikke til å laste opp skjermbilde her på forumet.
Severin Eskeland
2021-01-14
fdghdfg
Severin Eskeland
2021-01-15
Vi begynner å bli ganske desperate etter å komme vekk fra 8.5 2020-08-13 (85343241), men alle versjonene etter denne ser ut til å være befengt med enda flere feil som gjør daglig drift umulig eller vanskelig.

Hvilken av versjonene oppfattes som det mest feilfrie av:

08-13 build 3242
09-14 build 3837
10-26 build 4271
11-21 build 0012

2021-01-15
Hei.

Jeg ville sagt 10-26 build 4271 eller 12-06.

Hvordan feilbeskjed får du når du laster opp skjermbilde her?

Vanskelig å si hva feilen er uten å se, hvor markerer musepekeren etter du trykker ok på feilmneldingen?

Mvh
Severin Eskeland
2021-01-15
Det er ikke mulig å laste opp skjermbilde siden Choose Files knappen ikke lenger fungerer.
2021-01-15
Kan du slette cache og/eller prøve en annen browser?

Mvh
Severin Eskeland
2021-01-15
Vedrørende problem med godkjenning av utleveranse i versjon 12-22 så skyltes det at nytt regnskapsår ikke var etablert.

Har fikset det nå og får godkjent utleveranse og faktura.

Men problemet med at Salgsordre oversikten ikke viser korrekt leverings og faktura status vedvarer.

Dette problemet eksisterer på alle versjoner vi har testet fra og med 08-13 og er veldig forstyrrende for ordreoversikten for driften.
2021-01-15
Følger opp buggen internt igjen. Sier ifra når jeg har noen oppdateringer vedr. den.

Mvh
Severin Eskeland
2021-01-15
Knappen for opplastning av vedlegg til forum fungerer ikke lenger i versjon 14.0.2 av Safari for Mac, men det fungerer i siste versjon av Firefox.
2021-01-18
Hei.

Har tatt det videre. Har du testet og slette cache, jeg bruker også 14.0.2 Safari og det fungerer. Så er veldig rart.

Mvh
2021-01-18
Hei.

Du kan oppdatere test til 01-13 nå om du ønsker, startet med testing av denne i dag tidlig selv.

Mvh
Severin Eskeland
2021-01-18
Fortsatt samme problem med at systemet ikke viser korrekt status for ordre som er utlevert og fakturert i Salgsordre oversikten.

Ser ut til at dette er et problem dere ikke er i stand til å fikse ettersom jeg har innrapportert det på alle versjoner fra og med 08-13.
Severin Eskeland
2021-01-18
Severin Eskeland
2021-01-18
Har slettet cache og jeg får fortsatt ikke lastet opp bilder til forum med Safari.
Severin Eskeland
2021-01-19
Her ser du skjermbilde som viser at den nye 01-13 fortsatt har problemet som vi har innrapportert på samtlige versjoner fra og med 08-13:

Den viser ikke korrekt leverings og/eller faktura status i Salgsordre oversikts vinduet.

Når får dere korrigert denne irriterende buggen? Det er ikke ønskelig å oppgradere eller teste nye versjoner som ikke har rettet opp i dette problemet.
Please log in to view the files
2021-02-23
Stenger denne da det er en eldre build nå.

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.