Rapport definisjoner ikke synlige i ny versjon
Severin Eskeland
2020-11-24
Sliter med rapport generator i versjon 2020-08-13 og 2020-09-14.

Det er ikke lenger mulig å se layout på rapporter generert i rapport modulen.

Fint om dere kan fikse dette.

Se vedlegg som illustrerer problemet.
This answer was correct
Created byHansaWorld support Nordics14:17 10 Dec 2020
Se annen post vedr. 12-06, den er klar for test nå

Mvh
Please log in to view the files
Severin Eskeland
2020-11-24
Feltet heter "utseende" og ikke "layout" som jeg sa i forrige post. Det hender jeg klarer å fremprovosere at det viser seg når jeg åpner og lukker vinduet mange ganger. Se skjermbilde for å illustrere.
Severin Eskeland
2020-11-24
Drill down funksjonen for serienummer Rapport generator fungerer heller ikke lenger i versjon 2020-08-13 og 2020-09-14.
HansaWorld support Nordics
2020-11-24
Hei. Ser på dette og rapporterer inn til QA i morgen.
2020-11-25
Hei.

Har rapportert dette videre, har du mulighet til å teste dette på test databasen din på 10-26 versjonen?

Mvh
Severin Eskeland
2020-11-25
Hadde egentlig tenkt å oppgradere til 10-26 men jeg fikk Corrupt UTF-8 i flere av menyene og funksjonene vi benytter så jeg rullet tilbake til en eldre versjon. Skal teste igjen nå i fall dere har rullet ut en ny build av 10-26 eller noe gikk galt i oppdateringen.
Severin Eskeland
2020-11-25
Har nå testet 10-26 og den er dessverre ubrukelig på grunn av Corrupt UTF-8 i flere av tannhjul menyene vi benytter til vanlig. Testet også Rapport generator og den har eksakt samme problem som 08-13 og 09-14 både når det gjelder synlighet av "Utseende" fanen og drill-down for serienummer i rapporter. Se vedlegg for UTF-8 bugs i 10-26. Ser frem til at dere får rettet problemene.
2020-11-26
Jeg rapporterer dette og følger opp når det er fikset. Regner med ved neste release.

Mvh
This answer was correct
2020-12-10
Se annen post vedr. 12-06, den er klar for test nå

Mvh
Severin Eskeland
2020-12-15
Kan bekrefte at problemet med synlighet ser ut til å være fikset i siste build av 12-06.

Men nå opplever jeg corrupt utf-8 melding i utseende. Se vedlegg.

Det ser imidlertid ikke ut til å påvirke rapportfunksjonen og rapporten fungerer, bortsett fra drill down som jeg har opprettet sak på i annen tråd.

Denne tråden kan stenges ettersom utseende er fikset og de andre problemene diskuteres i andre tråder.
Severin Eskeland
2020-12-15
Kan bekrefte at problemet med synlighet ser ut til å være fikset i siste build av 12-06.

Men nå opplever jeg corrupt utf-8 melding i utseende. Se vedlegg.

Det ser imidlertid ikke ut til å påvirke rapportfunksjonen og rapporten fungerer, bortsett fra drill down som jeg har opprettet sak på i annen tråd.

Denne tråden kan stenges ettersom utseende er fikset og de andre problemene diskuteres i andre tråder.
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.