Feil i ordrebeholdningrapport for siste versjon av Standard ERP
Severin Eskeland
2019-09-14
Oppgraderte nettopp fra 8.5 2019-03-22 til siste versjon (8.5 2019-07-15) og ser at ordrebeholdning i siste versjon har bugs som gjør at den ikke kan kalkulrere utestående ordre korrekt.

Flere ordre som er utlevert og fakturert vises i rapporten for ikke levert, dellevert, ikke-fakturert, mens flere ordre som er utlevert og ikke fakturert ikke kommer med på rapporten.

Dermed er ordrebeholdningsrapporten i den nye versjonen misvisende og ubrukelig.

Se vedlegg med ordrebeholdningsrapport fra begge versjoner samt ordrestatus for 2 ordre som vises feil i ordrebeholdningsrapporten for den nye versjonen.
Please log in to view the files
Magnus Mørk
2019-09-16
Hei.

Jeg klarer ikke helt å gjenskape problemet.

Jeg kan se at noen utestående ordre i versjon 03-22 ser feil ut i rapporten på denne versjonen, men ikke i 07-15.

Jeg ser f.eks. hos deg at ordre 320148 dukker kun opp i 07-15, kan du sjekke om denne er levert i begge versjoner?
Andre veien ser jeg ordre 391585 dukker kun opp i 03-22 versjonen, kan du her også sjekke om denne er levert i begge versjoner?

Mvh,
Magnus Mørk

Severin Eskeland
2019-09-17
Hvordan forklarer du at ordre 360566 ikke dukker opp i ordrebeholdning for versjon 07-15? Dette er jo en soleklar feil slik jeg ser det. Ordren er utlert, men ikke fakturert. Dermed skal den synes i ordrebeholdningen for ikke fakturerte varer. Vi følte oss ikke trygge på ordrebeholdningsfunksjonen i versjon 07-15 så vi har gått tilbake til versjon 03-22. Vi har derfor ikke mulighet til å gjøre flere undersøkelser.
Magnus Mørk
2019-09-17
Hei Severin.

Jeg prøver ikke å forklare hvordan noen av ordrene dukker opp på noen av rapportene, derimot prøver jeg å forstå hvordan rapporten oppfører seg slik at jeg evt. kan identifisere problemet som skaper problemet.

Vi skal se videre på problemet og sørge for at det blir rettet.

Mvh
Severin Eskeland
2019-09-19
Jeg merket meg at versjonen hadde forskjellig håndtering av ordre som var utlevert, fakturert og deretter returnert (returordre), og kreditert. Mener å huske de dukket opp i den nye versjonen, mens de ikke var synlige i den gamle versjonen. Dette kunne vi rydde opp ved å stenge de aktuelle ordre. Det som var utslagsgivende for revertering til gammel versjon var ordre 360566 som ikke var synlig i ordrebeholdning for den nye versjonen. Vi kan ikke oppgradere til ny versjon som gjør at ordre som er utlevert, men ikke fakturert forsvinner fra ordrebeholdning.
Magnus Mørk
2019-09-24
Hei.

Jeg ser det er flere bugs rapporteret ihht. ordre i denne versjonen. Følger de opp også får vi teste neste versjon.

Mvh
Severin Eskeland
2019-10-15
Er det noe nytt om når neste versjon lanseres og om denne retter problemet med ordrebeholdning?
Severin Eskeland
2019-12-04
Ser det er kommet ny versjon 8.5 2019-11-26.

Er problemet med feil i ordrebeholdning fikset for denne versjonen?
HansaWorld support Nordics
2019-12-05
Hei.

For å teste nyeste versjoner kan du starte en testversjon fra mystandard og bekrefte at alt fungerer slik korrekt med din data.

Evt. kan du laste ned testversjon fra standardinstall og teste i denne.

Mvh
Severin Eskeland
2019-12-05
Det burde være mulig for dere å svare på om dere har fikset problemet eller ikke.

Såpass forventer jeg av en programvare leverandør, men dere frigir ikke en gang endringslogger.
Severin Eskeland
2020-01-14
Fint om dere kan notere ønsket om endringslogg for hver versjon. Dette ønske kom fra flere brukere under siste brukerseminar.
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.