Standard ERP build nummer
Severin Eskeland
2019-08-25
Det er flere måneder siden Mystandard rapporterte om ny versjon.

Ifm annen supportsak ble jeg forespurt om build nummer.

Er det slik å forstå at versjon 2019-03-22 har blitt oppdatert med flere build nummer?

Hvorfor opplyses ikke dette når man klikker på opppdatering i mystandard?

Vi opplever nåværende versjon som buggete og vil gjerne oppgradere så snart nyere build eller versjon er tilgjengelig.

Vår nåværende versjon er: Standard ERP 8.5 2019-03-22 (85290108)
Magnus Mørk
2019-08-26
Hei.

Hvor er det du ser nye versjoner?

Jeg testet selv på mystandard >> oppdater versjon >> "update server to different version".

Ser dog at det virker som alle versjoner er der, og fler av de som er test versjoner, så jeg har forhørt meg videre om dette. Vær alltid sikker på å teste en versjon før oppdatering.

Se vedlagt skjermbilde.

Mvh
Please log in to view the files
Magnus Mørk
2019-08-26
Hei igjen.

Også om du kun velger "oppdater versjon" så skal mystandard foreslå versjon Utgitt versjon: 8.5 2019-07-15, stemmer det?

Magnus
Severin Eskeland
2019-08-26
Nå kom det plutselig mange nye versjoner tilgjengelig. Kan du vennligst informere om endringene som er gjort siden 8.5 2019-03-22.
Magnus Mørk
2019-08-27
Hei.

Som skrevet tidligere:
Også om du kun velger "oppdater versjon" så skal mystandard foreslå versjon Utgitt versjon: 8.5 2019-07-15, stemmer det?

Jeg har dessverre ikke en liste over det endringer

Er det noe spesielt du tenker på?

Mvh,
Magnus Mørk
Severin Eskeland
2019-09-17
På siste brukermøte ble det fortalt at dere skulle lage endringslogg for hver nye versjon. Dersom dere kan skrive om endringene dere utfører for hver oppdatering blir det lettere for brukere å teste de nye funksjonene og eventuelt kunne identifisere feil. Det er tydelig at funksjonen ordrebeholdning fungerer forskjellig i versjon 8.5 2019-07-15 i forhold til 8.5 2019-03-22 for rapportene gir vidt forskjellig resultat med samme innstillinger. Så kanskje har dere gjort endringer i hvordan varelager konteres ved utleveranse og fakturering. Det hadde hjulpet med en endringslogg for å spore opp feilen.
Severin Eskeland
2019-10-15
Venter fortsatt på tilbakemelding vedrørende dette.
HansaWorld support Nordics
2019-10-17
Hei.

Vi gir ikke ut endringslogg på verjsoner, du må ha fått feil informasjon. Er det noe spesielt du er ute etter av informasjon?

Mvh
Severin Eskeland
2019-10-17
Ja jeg er ute etter hvile endringer dere har gjort slik at jeg kan teste disse og unngå ubehagelige overraskelser. For de siste oppdateringer har ikke vært gode. Feilen rettes ett sted og ny feil eller bug introduseres annet sted. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at det henger sammen med endringene dere utfører. Derfor er det interessant å vite dette.
Severin Eskeland
2020-01-24
Har ikke fått svar på denne. Jeg lurer på om bugs jeg har innrapportert for version 8.5 2019-03-22 (85290108) er løst i siste release.
HansaWorld support Nordics
2020-03-06
Hei og beklager sent svar.

Hvilke bugs er dette så kan jeg sjekke det ut?

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.