Avviksrapportering med Standard ERP CRM
Severin Eskeland
2019-02-25
Har dere tips til hvordan avvik og HMS rapportering kan implementeres i Standard ERP enten med bruk av aktivitetsmodul eller konferanser eller liknende?

Jeg har forsøkt å se på hvordan CRM modulen kan benyttes i denne forbindelse og jeg har opprettet egne aktivitetsklasser for "HMS" og "Kvalitet".

Det er ønskelig å få koblet dette mot Pipeline slik at jeg kan få oversikt over innmeldte saker og følge utviklingen fra innmelding til sluttføring.

Kan "Status", "Videresend godkjenning", "Deloppgaver" muligens kobles inn i denne forbindelse?

Hva er forskjellen mellom tekstfeltet på aktivitetskortet og "Beskrivelser" og "Kommentarer" feltene?

Setter stor pris på tilbakemeldinger her.
Severin Eskeland
2019-02-26
Ble ivrig og har eksperimentert med workflow/pipeline/arbeidsflytoversikten i noen timer nå. Denne har bra potensiale for å kunne brukes til enkel avviksbehandling.

Se vedlegg der jeg har satt opp workflow med oversikt over Kvalitet og HMS avvik inndelt i følgende 3 status tilstander:

01 for innkommende avvik, 02 for avvik under behandling og 03 for konkluderte avvik.

Workflow oversikten har imidlertid bugs og endring av sorteringsrekkefølge eller endring av status for noen av postene gjør at flere av aktivitetene forsvinner fra oversikten.

Vinduet må da lukkes og hentes opp igjen for at workflow oversikten skal fremvise alle aktivitetene igjen.

Det hadde vært ønskelig om oversikten kunne fange opp avvik uten tildelt status tilstand, eller om systemet kunne tildele en standard status ved opprettelse av avviket.

For hvis ansatte glemmer å tildele status fra start vil ikke avviket dukke opp i workflow.

Det hadde også vært fint om oversikten ikke målte avvikene i NOK og "antall tilbud", men heller i antall.

Det er stadig mer fokus på avviksbehandling og selv om jeg har kokt sammen noe funksjonelt her er det fint med tilbakemeldinger fra Hansa support eller andre brukere om dere har forslag på andre måter Standard ERP kan benyttes for dette.
Please log in to view the files
Per
2019-03-15
Hei.
Takk for din melding.

Beklager at svaret til deg drøyer, vi kommer behandle denne saken snart.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-04-10
Hei igjen.

Beklager sent svar.

Arbeidsflyt (Workflow Overview) er rette stedet hvor dine ansatte skal kunne rapportere in avvik og HMS.

Jeg prøvde dette selv men opplevde ikke selv de problem du nevner i din melding fra Februar, jeg benytter versjon 8.5 2019-03-22 så det er mulig at disse problemene er blitt ordnet opp.
Vennligst sjekk om du fortsatt opplever dette nå som du bruker versjon 8.5 2019-03-22

"Det hadde vært ønskelig om oversikten kunne fange opp avvik uten tildelt status tilstand, eller om systemet kunne tildele en standard status ved opprettelse av avviket.

For hvis ansatte glemmer å tildele status fra start vil ikke avviket dukke opp i workflow."

Du må nok ha en status tildelt, da systemet ikke tillater en status uten en verdi.
Som jeg skjønner det så tillater ikke systemet deg til å skape en aktivitet hvis du ikke angir en status, så det burde ikke være noen problem.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-04-10
"Det hadde også vært fint om oversikten ikke målte avvikene i NOK og "antall tilbud", men heller i antall."

Hvilken oversikt er det du refererer til?

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Severin Eskeland
2019-04-10
Som du kan se i vedlegget i den forrige posten min måles alle aktiviteter i pipeline oversikten i NOK og antall tilbud.

Selv aktiviteter som ikke er knyttet til salgsaktiviteter måles i NOK og antall tilbud, men det går jo greit å ignorere dette.
Per
2019-04-11
Created bySeverin Eskeland18:18 10 Apr 2019
Som du kan se i vedlegget i den forrige posten min måles alle aktiviteter i pipeline oversikten i NOK og antall tilbud. Selv aktiviteter som ikke er knyttet til salgsaktiviteter måles i NOK og antall tilbud, men det går jo greit å ignorere dette.
Dette burde du kunne endre i "Firma Pipeline-oversikt" ved å navigere til:
Modul-CRM >> Innstillinger >> Firma Popeline-oversikt

Klikk på feltet "Register" for å endre type.

For mer informasjon om "Firma Pipeline-oversikt" vennligst les mer om dette i manualen:

http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___60077/theconf___1096/manuals/version___82/english/hwconvindex.htm?shortcode=HW0601WORKFLOW_Configuring

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Severin Eskeland
2019-04-16
Som du kan se av Firma pipleline oversikten er det ikke mulig å endre Mengde for Aktiviteter til annet enn Inkl mva eller Eks mva.
Severin Eskeland
2019-04-16
Se også dette vedlegg.
Per
2019-04-23
"Det hadde også vært fint om oversikten ikke målte avvikene i NOK og "antall tilbud", men heller i antall."

"Som du kan se av Firma pipleline oversikten er det ikke mulig å endre Mengde for Aktiviteter til annet enn Inkl mva eller Eks mva."

Detdu spør om går dessverre ikke å ordne opp selv, dette må enten gjøres i HAL, alternativt at det legges til ved senere versjoner, men dette krever at det først registreres en ønske, som deretter blir godkjent av ledelsen.

Jeg kommer til å ordne en ønske om å få mulighet til å endre slik du spør om i Firma Pipeline-oversikt, så får vi sjå om det blir godkjent.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-04-26
"Som du kan se av Firma pipleline oversikten er det ikke mulig å endre Mengde for Aktiviteter til annet enn Inkl mva eller Eks mva."

Hva er det du vil ha istedenfor MVA representert som "mengde"?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Severin Eskeland
2020-01-13
Hei,

Det hadde vært fint om pipeline/arbeidsflyt oversikt kunne vise "stk" i stedet for NOK og "aktiviteter" i stedet for "tilbud" når den brukes til å rapportere på aktiviteter i stedet for tilbud.

Det hadde vært interessant å komme i kontakt med andre superbrukere som bruker aktiviteter med aktivitetsstatus, og eventuelt også resultat, for HMS og kvalitet avviksrapportering.
HansaWorld support Nordics
2020-01-13
Hei.

Ønsket er notert og videreført.

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.