Epost verifisering av nye bruker og gammel
Kenneth Mailund
2018-10-02
Hei,

Er det noen problemer med epost verifisering av my standard brukere?
Prøver og få verifisert en ny bruker og reset passord på en gammel men kan ikke se at vi får epostene fra my standard.(har sjekket spamfilteret er ikke der)

Må brukere være registrert med en my standard konto?
Eventuelt hvordan får jeg fjernet kravet om verifisering.
This answer was correct
Created byPer11:55 3 Okt 2018
Hei Kenneth.

Takk for din melding.

Hvordan gjør dere når dere prøver å registrere ny bruker?
Går dere inn på Modul-System >> Registre >> Personer, klikker på aktuell bruker og så legger til epost i feltet "Standard ID e-post" ?

En bruker i Standard ERP må ikke ha ett My Standard-konto, kun hvis du vil at den brukeren skal kunne bruke MyStandard til å f.eks oppdatere eller starte om serveren.

Hva har dere for bedriftsnavn og kundnummer? Jeg kan sjekke i MyStandard hvilke brukere som allerede er satt opp der, også hvis den epost du prøver å få godkjent, finnes der.

Vennligst oppgi den eposten du vil få verifisiert.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This answer was correct
Per
2018-10-03
Hei Kenneth.

Takk for din melding.

Hvordan gjør dere når dere prøver å registrere ny bruker?
Går dere inn på Modul-System >> Registre >> Personer, klikker på aktuell bruker og så legger til epost i feltet "Standard ID e-post" ?

En bruker i Standard ERP må ikke ha ett My Standard-konto, kun hvis du vil at den brukeren skal kunne bruke MyStandard til å f.eks oppdatere eller starte om serveren.

Hva har dere for bedriftsnavn og kundnummer? Jeg kan sjekke i MyStandard hvilke brukere som allerede er satt opp der, også hvis den epost du prøver å få godkjent, finnes der.

Vennligst oppgi den eposten du vil få verifisiert.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Kenneth Mailund
2018-10-04
Vi bruker globale brukere så Modul-System >> Registre >> Personer er ikke i bruk skal heller ikke være nødvendig.

Vis en bruker ikke må ha standard konto hvorfor får jeg følgende beskjed når vi prøver log på med brukeren.

"You must enter a valid email address to use this system.
You will recive a validation request in your mailbox, please read it and follow the enclosed instructions."

Så kan man velge quit eller skrive in en epost og save.

Jeg har gjort dette i lang tid og dette har ikke hvert et problem før hva er forandret?
Please log in to view the files
Per
2018-10-04
Hei.

Jeg må eskalere saken videre til 2. linjesupporten. Vennligst oppgi kundenummer og bedriftsnavn så skal de undersøke dette.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.