Kan ikke logge inn
John Hannerfalk
2018-09-26
Hei, Vi kan ikke lenger logge inn i vår database.
har prøvd å oppdatere serveren og klient, men får bare beskjed om at det er feil brukernavn og passord.

Har dere noen tips?

/John Hannerfalk
Norsk Edelmetall AS
org. nr: 952036645
Per
2018-09-26
Hei John.

Takk for din melding.

Det er merkelig, finner ikke "Norsk Edelmetall" i vårres kunderegister.
Bruker dere Standard ERP eller Standard Økonomi, eller noen annen eldre programvare fra HansaWorld?
Hva har dere for kundenummer?
Husker du når dere begynte å bruke programvaren?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
John Hannerfalk
2018-10-04
Hei Per,

Jeg logget inn på min standard-ID men når jeg prøver å finne mitt kundenummer ved å se på gamle fakturaer får jeg kun opp en masse gamle fakturaer tilhørende et firma (AP Solutions Oy) i FINLAND?!?!

Her et det helt klart noe rot i deres system så jeg håper du klarer å finne ut av det.

Jeg fant en faktura fra 2017 som ligger vedlagt.

Fakturanr: 20170881

Finner dog ikke noe kundenummer på denne, men et avtalenr: 993329

Vi hette tidligere Norsk Edelmetall AS
Nå heter vi Norsk Metall Depot AS

Adresse: Jernbaneveien 6 C, 1400 SKI

Håper dette er nok info så du finner oss og kan sende meg innlogging.

Password Reset virker ikke, heller ikke å logge inn med hverken initialer eller Standard-ID

/John
Please log in to view the files
Per
2018-10-04
Hei John.

Bedriften er registrert som 4713224 Norsk Metall Depot AS

Du nevner at du fikk deg logget inn med din Standard ID for å sjekke fakturaer, hvor fikk du deg logget inn, på Standard ERP eller MyStandard?
Vilken Standard ID brukte du, var det john.h@norskedelmetall.no?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
John Hannerfalk
2018-10-04
Created byPer13:02 4 Oct 2018
Hei John. Bedriften er registrert som 4713224 Norsk Metall Depot AS Du nevner at du fikk deg logget inn med din Standard ID for å sjekke fakturaer, hvor fikk du deg logget inn, på Standard ERP eller MyStandard? Vilken Standard ID brukte du, var det jo
ja det stemmer, da har dere fått med dere firmanavnendringen :-)

Standard ID jeg brukte er: john.h@norskedelmetall.no

Det funker fint å logge inn på forum, og myStandard der man oppdaterer server, og her kan jeg sjekke historikken på de fakturaer som Hansaworld har sendt oss (som nå viser fakturaer tilhørende det finske firmaet)

Jeg kan ikke logge inn på standard ERP klienten for å se kunde/leverandørfakturaer, og kunderegister.
Her kommer jeg ikke inn med hverken epost eller initialer, og password reset ser ut til å fungere, der man får en epost og endrer passordet. Men passordet virker allikevel ikke på Standard ERP. (kun på Mystandard)

/John
Per
2018-10-04
Hei igjen.

Du nemner at du kan se finske fakturaer i MyStandard.
Etter du akkurat logget deg inn på MyStandard, og klikker lengst opp til høyre i menyen på Firmaer/Companies, og ser på venstre siden, hvilke servere er det som vises der? Hva heter de, har du mulighet å sende oss skjermbild på det?

Du nemner i første innlegg at du har oppdatert server og klient. Har du mulighet å laste ned ny klient från MyStandard?
Hvis du klikker lengst opp til høyre på Firmaer/Companies, og videre på server til venstre. Sørg for at den er igang, ellers klikker du på "Start" Etterpå velger du Koble til, og velger å laste ned ny klient.
Bruker du MAC så skaper du en tom mapp på skrivebordet dit du legger klienten, prøv så å starte opp klienten og logge deg på.

Hvis du ikke får det til så må jeg eskalere saken til 2.linjesupport.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
John Hannerfalk
2018-10-05
Hei!

Har akkurat funnet ut feilen.. Når jeg ber om nytt passord så ser det ut å virke når jeg lagrer et nytt passord. men, dette virker ikke hvis nytt passord er likt det gamle. (Dette får man ingen beskjed om)

Men nå har jeg prøvd å lage et nytt passord, så nå har jeg klart å logge meg inn igjen.

Sender allikevel noen vedlegg, da vi i fakturaoversikten ser disse finske fakturaene istedet for våre egne..
Please log in to view the files
Per
2018-10-05
Hei.

Ja det stemmer, man må ha nytt passord. Jeg skal be utviklere om å implementere dette slik at det kommer frem en melding om dette.

Jeg har sjekket deres bedrift i MyStandard og ser meget riktig at dere har fått tilgang til faktura for en annen bedrift.

Spørsmål:
Har dere benyttet noen type konsultering fra HansaWorld eller noen av vårres partnere?
Når oppdaget dere denne problemen med finske fakturaer i MyStandard?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-10-10
Hei.

Vennligst sjekk nå om dere får opp riktig faktura i MyStandard.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.