Installasjon på terminalserver
Morten Rolstad
2018-09-19
Hei, Vi får veldig ofte melding om at serveren ikke svarer og må "gjenopprette" forbindelsen. Dette kan ta alt fra 3 til 15 sekunder. Dette er på en terminalservrer hvor det er opprettet en egen mappe pr. bruker. Ikke sikker på om dette er den beste metoden å gjøre dette på.
Finnes det noe dokumentasjon på "best practice" rundt terminalservere? Har forsøkt å søke en del på det uten hell.
Mvh
Morten R
Per
2018-09-19
Hei Morten.

Takk for din medling.

Hva er deres bedrifts navn, og kundenummer?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Morten Rolstad
2018-09-20
Hei,
Dette gjelder InhouseGroup og Storeys. Vi i IT Innovasjon er deres lokale IT-leverandør
Kundenummer er oppgitt til 993134
Mvh
Morten/iTi
Per
2018-09-20
Takk for informasjonen.

Så dere tilbyr altså lokal server for disse kunder, om jeg oppfattet dette rett? Og trenger hjelp om hvordan dere skal arbeide med serveren på beste måte?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Morten Rolstad
2018-09-21
Created byPer11:32 20 Sep 2018
Takk for informasjonen. Så dere tilbyr altså lokal server for disse kunder, om jeg oppfattet dette rett? Og trenger hjelp om hvordan dere skal arbeide med serveren på beste måte? Mvh. Per HansaWorld Support
Nesten...
Vi tilbyr en terminalserver i vårt datasenter. De har databasen sin hos en partner av dere.
Vi vil derfor benytte StandardERP på deres terminalsevrer, men knytte den opp mot databaseserverne hos partneren. Har fått litt hjelp av partner til oppsett slik de setter det opp på lokale PC'er.
Men siden dette ikke fungerer tilfredsstillende, og partner ikke har mer å bidra med, henvender vi oss til dere direkte. Jeg vil anta at det er flere rundt om i verden som benytter seg av terminalserver? Men finner ingen dokumentasjon spesifikt om denne typen installasjon.

De har altså klienten installert på terminalserveren, mens databasen/serveren er hos partner.

Problemet er at programmet henger/fryser veldig ofte. Når vi ser på ressursene på serveren (terminalserveren/klienten), er det ingen ting som tyder på heng. Hverken prosessor eller RAM er overbelastet.

Mvh

Morten/iTi
Per
2018-09-21
Hvilken partner er det dere har hatt kontakt med?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Morten Rolstad
2018-09-25
Created byPer13:03 21 Sep 2018
Hvilken partner er det dere har hatt kontakt med? Mvh. Per HansaWorld Support
Tror du det er mulighet for å ta denne samtalen videre via epost eller aller helst en telefonsamtale? Har ikke lyst til å gi all type informasjon i et åpent forum.
Det hadde vært veldig fint om du kunne ringe meg direkte på 480 10 411 eller alternativt maile meg (morten@it-i.no).
Mvh
Morten
Per
2018-09-25
Hei.

Absolutt, du kan sende denne informasjonen til norway@hansaworld.com

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Morten Rolstad
2018-09-25
Created byPer14:18 25 Sep 2018
Hei. Absolutt, du kan sende denne informasjonen til norway@hansaworld.com Mvh. Per HansaWorld Support
Flott,
Da er mail sendt til nevnte adresse.
Mvh
Morten/iTi
Per
2018-09-25
Hei.

Takk for mailen. Jeg har vidersendt dette til ansvarlig som skal ta beslut om hva som skal gjøres.
Kommer tilbake når jeg har svar.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.