Dokumentasjon på datohåndtering, klienter mot norsk/amerikansk regnska
2018-04-13
Hei,

Brukerne mine har styr med datohåndtering, kan dere peke på dokumentasjon hvordan dette settes riktig på klienten? (Standard ERP. 8.3 2017-01-25)

Vi har brukere i Norge og USA som arbeider mot vår norske og vår amerikanske database, og brukerne opplever at når de bytter mellom norsk og amerikansk, så henger datoformat igjen (spesifikt, fra amerikansk til norsk så henger amerikansk datotolking igjen på den norske instansen, til klienten restartes). Jeg har ikke greid å reprodusere dette hos meg, og jeg ser datoer i begge databaser som YYYY-MM-DD, som passer meg bra.

For meg ser dette først ut til å være et brukerproblem, og det er grunnen til at jeg ber om dokumentasjon så vi kan se hvordan det fungerer i henhold til dokumentasjonen.

Mvh,
-S
Per
2018-04-16
Hei.

Har dere mulighet å oppdatere til Standard ERP 8.4 2018-01-26 og sjå om problemet er igjen etterpå?

Dere kan endre hvordan dato vises ved å gå til innstillingene i systemet:

Modul-System >> Innstillinger >> Firma dato- og nummerformat

Sørg for at dine brukeres innstillinger blir lagret korrekt både på norsk og engelsk versjon.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
2018-04-16
Hei Per,

Til å begynne med skulle jeg gjerne hatt en peker til dokumentasjon - spesifikt til hvordan datoinstillingene håndteres innover i systemet.

Jeg ser jeg med mitt YYYY-MM-DD oppsett at noen av dokumentene jeg tar opp er fex MM/DD/YY, før jeg setter en ny dato som da blir YYYY-MM-DD. Jeg ville trodd at alle dokumentene jeg så på var 'riktige' for meg.

Jeg går utifra at databasen har et enhetlig syn på datoer og at det er klientene som viser disse på den ene eller andre måten?

Mvh,
-S
Martin
2018-04-20

Hej,

Vänligen använd denna länk för att ändra/se hur datuminställningarna ser ut. Dessa inställningar bör göras på server-klienten.

http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___6014/theconf___564/manuals/version___54/hwconvindex.htm?shortcode=HW0107SETTINGS_Date_Numeric_Format

Mvh,

Martin, HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.