Ny versjon 8.4 2018-01-04 ute nå. Del dine erfaringer! :)
Severin Eskeland
2018-01-30
Hei, her kan dere poste erfaringer og bugs for siste versjon av Standard ERP. Siden Hansaworld ikke deler informasjon om hvilke funksjoner er oppdatert og hvilke bugs som er rettet er det vanskelig å vurdere om det er lurt å oppdatere. Desverre opplever vi ofte at nye versjoner er et tilbakeskritt og at nye funksjoner introduserer problemer. I en hektisk arbeidshverdag så kan det skape store problemer så jeg håper med dette at Hansa brukere kan hjelpe hverandre ved å poste sine erfaringer. Det vil også hjelpe Hansa utviklere som kan sjekke denne tråden for tilbakemeldinger.
Severin Eskeland
2018-02-01
Vi opplevde stadig følgende feilmelding på server 8.4 2017-12-09:

2018-01-19 12:44:15 SLG Caught signal SIGTERM, quitting

Ettersom dette krevde tvungen avslutning og omstart av server, ønsket vi å prøve denne nye versjonen for å se om den var bedre.

Jeg redd for at den ikke er noe bedre. Kanskje værre ettersom server har kastet ut alle brukere 2 ganger i løpet av den siste timen. Virker som den gjør automatiske omstarter, men jeg klarer ikke å hente ut noen logg fra den (nok en bug!) så det er usikkert hva som skjer.

Vi har gått mot stadig værre versjoner etter at vi forlot den trygge havn som versjon 8.3 ga oss.

Håper dere kan lansere en stabil versjon snart.
Per
2018-02-01
Hei.

Takk for din melding og kommentar.

Vi på HansaWorld jobber stadig med å løse eventuelle bugger. Når vi lanserer nye funksjoner med en ny oppdatering, så kan det ved enkelte tilfeller skje at en bug kommer med.

Jeg har notert feilmeldingen du gav oss, og kommer til å sjå om vi allerede har denne registrert.
Hvis ikke så kommer jeg til å registrere den og delegere den til en av våre utviklere som kommer løse den så raskt det går ann.

Takk.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Severin Eskeland
2018-02-01
Takk for raskt svar. Det er nå på det rene at denne nye versjonen er en av de værste vi har opplevd på mer enn 20 år som Hansa kunde. Server starter om og kaster ut alle klienter flere ganger i timen. Mye arbeid går tapt ettersom våre tilbud og ordre inneholder mange varelinjer og tekst som må skrives om i tillegg til at vi mister flyten i utleveranse og fakturering. Håper dere får lastet opp ny versjon snarest!
Per
2018-02-01
Hei.

Jeg har vart i samtale med mine kolleger.
Det kommer til å komme ut en ny versjon nå snart om ikke altfor mange dager.

Det eksisterer et problem som gjør at klienten ved en trigger mistet tilgangen til servern, vi har lokalisert triggern og ordnet dette til neste versjon.
Det kan vare dette problemet som dere forteller oss om nå.
Vennligst vent til neste versjon blir sleppt, og kom tilbake hvis dere opplever densamme problemet etter at dere prøvd ut den nye versjonen.

Mvh.
Per
HansaWorldSupport
Severin Eskeland
2018-02-01
Hei, vi opplever at omstart skjer i forbindelse med at tilbud eller ordre lagres. Da virker det som jeg samtidg mister kontakt med server i mystandard.
Per
2018-02-01
Hei.
Vi er kjent med dette problemet og arbeider så raskt vi kan ved å løse det.
Regner med at vi har en ny versjon klar for release straks.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Severin Eskeland
2018-02-05
Hei, vi har vært uten fungerende system siden torsdag og vi har kunder som venter på ordre og tilbud. Fint om dere gir beskjed på telefon +4790943070 så snart dere har ny versjon klar.
Per
2018-02-05
Hei.

Beklager problemen dere opplever.

Har du kundenummer og navn på bedriften?

Anbefaler dere til å oppdatere servern i MyStandard, samt å laste ned en ny klient derfra (hvis dere har MAC, husk å legge den nye klienten i en ny mappe)

1. Logge inn på mystandard.hansaworld.com

2. Under "Server Management/Server håndtering" velger dere så "Update version/Oppdater versjon"
3. Gå videre ned til "Connect/Koble til" og laste ned en ny klient

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Severin Eskeland
2018-02-05
Hei,

Svaret ditt vekker sterk bekymring ettersom det virker som du ikke har forstått problemet og alvoret i situasjonen for oss.

Firmaet er Eskeland Electronics AS og vi er ikke i stand til å oppdatere serveren ettersom dere fortsatt ikke har lagt ut ny versjon som vi kan laste ned!

Det er jo dette som er problemet!

Virksomheten er blitt satt ut av spill siden torsdag siden 8.4 versjonen vi oppdaterte til ikke fungerer og siden mystandard ikke gir muligheten til å reversere til den gamle versjonen!
Stacy
2018-02-05
Hei Severin,
Jeg er på saken og du får tilbakemelding så snart jeg har oppdatert informasjon å gi deg. Vi prøver å løse dette så raskt som mulig, så du hører fra oss om en liten stund.

Mvh,
Stacy
Per
2018-02-05
Hei.

Vi jobber ved å lansere en ny versjon, vennligst se på svaret som er angitt i din andre henvendelse:

Lenk: http://forum.hansaworld.com/nor/StandardERPForum/viewmessage/5125/8339006

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stacy
2018-04-20
Hei,
Vi har nå kommet ut med en ny versjon av Standard ERP. Vennligst oppdater til ny versjon via mystandard.hansaworld.com.

Mvh,
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Siste innlegg
Engmo kontorservice AS
er blitt resatt av noen... OK nå...
10:32 17 Jun 2025
Erik
Usikker. Jeg har prøvd det andre forumet siden i fjor høst uten å få svar. På https://mystandard...
13:53 18 Apr 2025

Vi overvåker forumet i vanlig arbeidstid, og tar sikte på å svare på alle spørsmål innen 24 timer

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.