Fakturajournal med kommentarer
Severin Eskeland
2019-10-18
Jeg får ikke ut kommentarer på fakturajournal til tross for at jeg har krysset av for dette i rapportutvalget for fakturajournal.

Som dere kan se av vedleggene synes ikke kommentaren "Testkommentar" som er lagt inn på faktura 5900017.

Dere burde droppe inkl mva kolonnen og bruke denne for faktura kommentar.
This answer was correct
Created bySeverin Eskeland14:23 27 Oct 2019
Løste problemet ved å opprette nye variabler for sum (sum1) av fakturaer med type 1 og sum fakturer med type 3. Og kode for å summere disse sammen. Det var morsomt å få til, selv om det har tatt flere timer på en søndag. Skulle ønske det var flere å diskutere Rapportgenerator ufordringer med, men jeg har forstått det slik at det er få som bruker denne.
Please log in to view the files
HansaWorld support Nordics
2019-10-21
Hei.

For å ha med kommentar må du ha valgt "funksjon: detaljert"

Mvh
Severin Eskeland
2019-10-27
Ok da forstår jeg, men jeg ser etter en rapport der jeg kan få kommentar på sammendrag.

Så jeg har forsøkt å lage denne selv i Rapportgenerator og jeg er nesten i mål som du kan se av vedleggene, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal håndtere kreditnotaer slik at disse trekkes fra i summen av alle fakturaer og i summen av dekningsbidrag for alle fakturaer.

Setter stor pris på tips for å løse dette og jeg tenker det må være en kommando jeg har oversett.
This answer was correct
Severin Eskeland
2019-10-27
Løste problemet ved å opprette nye variabler for sum (sum1) av fakturaer med type 1 og sum fakturer med type 3. Og kode for å summere disse sammen. Det var morsomt å få til, selv om det har tatt flere timer på en søndag. Skulle ønske det var flere å diskutere Rapportgenerator ufordringer med, men jeg har forstått det slik at det er få som bruker denne.
HansaWorld support Nordics
2019-10-29
Hei Severin.

Takk for at du oppdaterte oss selv når du løste dette. Fint å se rapportgeneratoren i så god bruk.

Mvh
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.