Får ikke endret leverandør-data
Ellen Storvik
2018-10-08
Hei, denne leverandøren får jeg ikke gjort endringer på (se vedlegg). Jeg får feilmelding "Feil kundenummer" når jeg prøver å lagre. Den står merket som både kunde og leverandør, men skal bare være leverandør. Kan dere få løst opp i dette?
Mvh. Ellen
This answer was correct
Created byPer12:43 10 Oct 2018
Kan du vennligst oppgi kundenummer og bedriftsnavn?

Som oppgitt tidligere så ska det ikke gå å endre dette etter at faktura er skapt der kontakten er involvert.

Du ska dokk ikke få feilmeldingen "Feil Kundenummer"

Vennligst logg inn på MyStandard og oppdater din server til nyeste versjon:

1. Gå til https://mystandard.hansaworld.com/loginpage logg in med registrert Standard ID + epost
2. Klikk på "Firmaer" lengst opp til høyre.
3. Til venstre har du din server, klikk på den.

4. Sørg for at serveren er oppe og kjører. Sjekk status til venstre, hvis den er "not running" så velger du "Start" i menyen i mitten.
5. Etter at serveren er startet opp, gå til "Oppdater versjon" og velg å oppdatere til seneste versjon 8.4
6. La serveren arbeide. Når serveren er oppdatert, vennligst start Standard ERP igjen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Please log in to view the files
Per
2018-10-08
Hei Ellen.

Takk for din melding.

Hvis du har en kontakt som er markert som leverandør og denne kontakten har blitt brukt i en leverandørsfaktura, så går det dessverre ikke å huke av boksen "leverandør".
Det du da eventuelt må gjøre er å skape ett nytt kontaktkort for denne kontakten, og der kun huke av for "kunde"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ellen Storvik
2018-10-08
Created byPer15:15 8 Oct 2018
Hei Ellen. Takk for din melding. Hvis du har en kontakt som er markert som leverandør og denne kontakten har blitt brukt i en leverandørsfaktura, så går det dessverre ikke å huke av boksen "leverandør". Det du da eventuelt må gjøre er å skape
Hei

Kontakten står merket som både kunde og leverandør FØR jeg prøver å endre noe. Kontakten er kun leverandør i dag, men det kan jo hende den har vært brukt som kunde for lenge siden.

Problemet er at jeg ikke får gjort noen endringer på kontakten. Ref. feilmeldingen om feil kundenummer.

Mvh. Ellen
Per
2018-10-08
Hei.

"Kontakten står merket som både kunde og leverandør FØR jeg prøver å endre noe."

Som vi informerte dere om tidligere så får dere får ikke endret på dette hvis kunden allerede er lagret og det allerede er registrert faktura/leverandørfaktura for/fra denne kunden/leverandøren.

Hvilken versjon av Standard ERP brukere dere?
Dere kan sjå vilken versjon dere bruker ved å starte opp Standard ERP. Når dere er inne klikker dere på "Standard ERP" lengst opp til venstre, og derfra klikker dere på "Om Standard ERP..."
Nå skal det dukke opp vindu som f.eks angir versjon.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ellen Storvik
2018-10-10
Created byPer16:20 8 Oct 2018
Hei. "Kontakten står merket som både kunde og leverandør FØR jeg prøver å endre noe." Som vi informerte dere om tidligere så får dere får ikke endret på dette hvis kunden allerede er lagret og det allerede er registrert faktura/leverandørfakt
Versjon: Standard ERP 8.3 2017-03-19

Jeg skal jo bare endre et kontonummer på leverandøren.

Hilsen Ellen
This answer was correct
Per
2018-10-10
Kan du vennligst oppgi kundenummer og bedriftsnavn?

Som oppgitt tidligere så ska det ikke gå å endre dette etter at faktura er skapt der kontakten er involvert.

Du ska dokk ikke få feilmeldingen "Feil Kundenummer"

Vennligst logg inn på MyStandard og oppdater din server til nyeste versjon:

1. Gå til https://mystandard.hansaworld.com/loginpage logg in med registrert Standard ID + epost
2. Klikk på "Firmaer" lengst opp til høyre.
3. Til venstre har du din server, klikk på den.

4. Sørg for at serveren er oppe og kjører. Sjekk status til venstre, hvis den er "not running" så velger du "Start" i menyen i mitten.
5. Etter at serveren er startet opp, gå til "Oppdater versjon" og velg å oppdatere til seneste versjon 8.4
6. La serveren arbeide. Når serveren er oppdatert, vennligst start Standard ERP igjen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ellen Storvik
2018-10-10
Created byPer12:43 10 Oct 2018
Kan du vennligst oppgi kundenummer og bedriftsnavn? Som oppgitt tidligere så ska det ikke gå å endre dette etter at faktura er skapt der kontakten er involvert. Du ska dokk ikke få feilmeldingen "Feil Kundenummer" Vennligst logg inn på MyStandard
Da har jeg oppdatert til nyeste versjon :)

Kundenummer og bedriftsnavn på min vanskelige leverandør er: H016 Sylvsmidja AS

Ellen
Per
2018-10-11
Hei.

Bra at du oppdaterte til seneste versjon.

Hvis du prøver igjen å endre kundnummer for denne kunden, får du da fortsatt opp feilmeldingen "Feil Kundenummer"?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ellen Storvik
2018-10-15
Created byPer10:57 11 Oct 2018
Hei. Bra at du oppdaterte til seneste versjon. Hvis du prøver igjen å endre kundnummer for denne kunden, får du da fortsatt opp feilmeldingen "Feil Kundenummer"? Mvh. Per HansaWorld Support
Hei!
Ja, samme feilmelding.
Per
2018-10-15
Hei.

Jeg har undersøkt dette og funnet ut at det er korrekt, det går ikke å skape kundenummer som inneholder bokstaver i seneste norske versjonen av Standard ERP.

Jeg har eskalert dette til ansvarlig for Standard ERP Norge slik at vi kan få en forklaring til hvorfor denne funksjonen ikke lenger er tilgjengelig.

Jeg gir deg ett svar så fort saken er blitt kommentert av ansvarlig.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-10-31
Hei igjen Ellen.

Har snakket litt mer med mine kolleger, og grunnen til hvorfor dette er blitt fjerne fra norske Standard ERP er fordi seneste versjonene skal ha mulighet for bruk av EHF, og da går det ikke å bruke kundenummer som inneholder bokstaver.

Beklager for att du har denne problemen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
HC
Bom dia, vimos por este meio, uma vez mais solicitar uma solução urgentemente para o facto de não...
10:26 13 Jun 2025
Boa tarde, Estamos há um dia sem faturar, agradecemos resolução urgente do problema. O program...
19:44 5 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.