Fakturor
Ingrid Sillén
2018-08-13
Hej!
Varför får jag fakturor på 299 kr/mån när jag bara har beställt redovisning? Enligt hemsidan ska den kosta 99 kr/månad. Dessutom en fakturaavgift på 60 kr, vilket inte framgår av texten.

hälsningar Ingrid Sillén
Per
2018-08-14
Hej Ingrid.
Tack för ditt meddelande.

Kan du vänligen ange ditt företags namn och kundnummer så att jag kan finna ditt företag i databasen och se vilka prenumerationer du har aktiverade, samt se på de fakturor som har sänts till dig.

För att finna ditt kundnummer så gör du följande:
1. Starta Standard Ekonomi
2. När du kommit in i huvudmenyn, klicka på portföljikonen "Marknadsplats"

3. När du är inne i marknadsplatsen, klicka på "Kontouppgifter" till vänster. Här skall du finna ditt kundnummer.

Fakturaavgiften visas när du beställer prenumerationen i marknadsplatsen (vänligen se bilden jag har lagt till i detta meddelande)
Du kan dock ändra till kortbetalning så att du slipper faktura.
Detta gör du genom att:
1. Starta Standard Ekonomi
2. När du kommit in i huvudmenyn, klicka på portföljikonen "Marknadsplats"
3. När du är inne i marknadsplatsen, klicka på "Kontouppgifter" till vänster. Här skall du kunna ändra från faktura till kortbetalning.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ingrid Sillén
2018-08-14
Created byPer09:47 14 Aug 2018
Hej Ingrid. Tack för ditt meddelande. Kan du vänligen ange ditt företags namn och kundnummer så att jag kan finna ditt företag i databasen och se vilka prenumerationer du har aktiverade, samt se på de fakturor som har sänts till dig. För att fin
Mitt kundnummer är 118752. Migra Grafiska.

Jag har tydligen aktiverat för många moduler. Jag vill bara ha redovisning för 99 kr/mån. Kan jag ta bort någon modul?

Hälsningar Ingrid Sillén
Ingrid Sillén
2018-08-14
Created byIngrid Sillén11:43 14 Aug 2018
Mitt kundnummer är 118752. Migra Grafiska. Jag har tydligen aktiverat för många moduler. Jag vill bara ha redovisning för 99 kr/mån. Kan jag ta bort någon modul? Hälsningar Ingrid Sillén
Kundnumret är 1180752 (jag glömde en nolla)

Jag tar gärna kortbetalning om jag slipper fakturaavgift då.

hälsningar Ingrid Sillén
Per
2018-08-14
Hej igen.

Jag ser att du prenumererat på Integrerad Bokföring, inte Avancerad Redovisning.
Integrerad Bokföring kostar 299SEK/månad, och Avancerad Redovisning 99SEK/månad.

Är du säker på att det är Avancerad Redovisning du skall ha? Du har tidigare använt dig av Integrerad Bokföring.

Jag tycker du borde läsa vad respektive funktion erbjuder, innan du tar valet att ändra:
https://standard-accounts.com/swe/accounts/prices

Vill du ändra till kortbetalning måste du göra detta själv, instruktioner till detta har givits ovan.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ingrid Sillén
2018-08-14
Created byPer13:50 14 Aug 2018
Hej igen. Jag ser att du prenumererat på Integrerad Bokföring, inte Avancerad Redovisning. Integrerad Bokföring kostar 299SEK/månad, och Avancerad Redovisning 99SEK/månad. Är du säker på att det är Avancerad Redovisning du skall ha? Du har tid
Hej!

Ja det är Avancerad Redovisning jag vill ha.

Kan jag ändra till det själv?

Jag försökte ändra från faktura till kortbetalning men det gick inte.

Hälsningar Ingrid Sillén

Per
2018-08-14
Hej.

Ja detta kan du ändra själv i marknadsplatsen som du finner genom att klicka på portföljikonen, som du finner i huvudmenyn i Standard Ekonomi.

På marknadsplatsen har du tre olika flikar.

Gå till "Aktiva abonnement" så har du där det du för närvarande prenumererar på.
Detta kan du slå av.

Ifall du vill ha Avancerad Redovisning så får du finna detta i marknadsplatsen i någon av de två andra flikarna.

Jag ser att du redan betalat fakturan för Integrerad bokföring, och det löper för endast en månad, och vi är halvvägs i Augusti redan, så du kan tyvärr inte bli krediterad för detta.

Vad gäller kortbetalningarna så verkar det vara något som gör att detta alternativet för tillfället inte fungerar.
Det har redan satts en ansvarig på att titta igenom och ordna upp detta, räknar med att det blir löst snart.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ingrid Sillén
2018-08-14
Hej!

Nu har jag prenumererat på Avancerad Redovisning men vet inte om jag lyckades avsluta Integrerad bokföring.

Jag har ju betalat en faktura på 299 kr men jag har fått ytterligare en för juli månad. Kan ni kreditera den?

Hälsningar Ingrid Sillén
Per
2018-08-15
Hej.

Vi har ingen möjlighet att se ifall ni tagit bort prenumerationen för Integrerad Bokföring.
Detta kan ni själv se i marknadsplatsen; ifall det inte står uppfört att ni ska ha Integrerad Bokföring längre än till perioden sista Augusti, så borde det inte komma någon mer faktura för detta.
Skulle det mot förmodan komma en ny faktura så kan ni bara hänvisa till detta meddelande, så får vi kreditera denna, men detta skall du alltså själv ändra på i marknadsplatsen genom att finna "Integrerad bokföring" under "Active addons" och sedan välja "Stop subscription" och klicka på "Submit"

Jag har bett bokföraren att kreditera er för den andra fakturan så att ni inte skall behöva betala för den.
Inväntar svar.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ingrid Sillén
2018-08-15
Tack för svar.

Dock finns inte exakt de rubriker du hänvisar till, men jag hoppas det blir rätt ändå.

hälsningar Ingrid Sillén
Per
2018-08-15
Ifall du upplever fler problem, vänligen kontakta oss igen så ska vi ordna upp det för dig.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
kevin
Hi, we are currently testing Standard Accounts. We often get the message concurrent user limi...
15:19 24 Jun 2025
Please, also check the node, as it is not reachable, this is happening recurrently: Previsto: Run...
17:16 10 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.