Hei,
tämä on vastaus viestiinne : "Mikäli ette halua varata konsultointiaikaa, kuvailkaa alkuperäinen ongelma vielä tarkemmin, niin katsotaan löytyykö muuta tapaa korjata."
Minulla on koneellani vielä First Office eli Books-ohjelma. Sen jälkeen latasin Standard Taloushallinnon, johon siirsin tiedostot First Officesta. Olen sillä tehnyt kirjanpitoa viime syksystä lähtien. Latasin tämän vuoden alussa Standard Accountsin. koska siinä on tositteen "korjausmerkintä", mitä ei Stand.taloushallinnossa ole.
Se ei vain toimi samalla tavalla kuin aikanaan First Officessa; klikatessa vientirivin alkuun syntyi rivin yli punainen viiva ja alle uusi rivi korjausvientiä varten. Tätä ei Standard Accountsissa tapahdu.
Sain teiltä seuraavan vastauksen: "Sinulla on ollut ennakkotositteet käytössä edellisässä versiossa. Tämä asetus pitää ottaa pois ja tämän jälkeen tehdä uusi asennus ja tuoda varmuuskopio sisään niin tulee nuo punaiset viivat takaisin kun tekee korjausmerkintää."
Sitten sain siihen ohjeen: 1.) Avaa vanha versio, 2.) Vanhassa versiossa: Kirjanpito-moduuli, asetukset, tositeasetukset, 3.) Ota täppä "Ennakkokirjaustositteet käytössä" pois
Viimeisin viestinne oli, että tämä pitää tehdä Books phjelmistoss, joka minulla siis vielä on. Olen kuitenkin tehnyt Stand.taloushallinnolla 3 yhdistyksen kirjanpidon. Jos teen nyt korjauksen Books´iin ja siitä varmuuskopion St.Accountsiin, kuinka saan sinne tietokannan St.Taloushallinnosta?
Olisi hyvä jos saisin asian kuntoon täällä Foorumissa.
Seppo Olkkonen