Anslutning till server
Bodbytryck
2018-09-21
Som jag skrev så kommer jag inte in i servern pga nån låsning

Tips var att ladda ned ny client. som jag gjort men då fastnar den i "we are launching your Company" och star kvar där

Hoppas att vi kan ordna detta innan kvällen

H

Fredrik B

Kan det ha något att göra med lösningen av mitt kundkort.

Jag kom inte in i morse

This answer was correct
Created byPer09:18 27 Sep 2018
Hej.

Bodbytryck riktiga är ett nytt företag jag inte sett förut.
Troligtvis har den tillkommit efter att du laddade ner en helt ny klient från vår hemsida.

Samtidigt kan jag se att den tidigare "Bodbytryck" har ändrat namn till "Company 1"
Jag kan även se att din användare försvunnit därifrån.

Jag har nu lagt till din epost igen till "Company 1" i MyStandard.
Vänligen logga in på MyStandard och se ifall "Company 1" dyker upp.
Ifall den gör det, vänligen gå till servern och välj "Start" så att servern startas upp.
Efter detta, gå till "Connect" och välj att ladda ner klient.

Efter du laddat ner klient (använder du MAC skapa ny tom mapp på skrivbordet dit du lägger klienten) starta upp klienten och se ifall du kommer dig på.

Ifall detta inte fungerar, återkom till oss.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-09-21

Efter en halvtimme svarars "could,nt contact the Server please try later"

OBs under dagen gar min server varit i läge "running" och det har int gått att stoppa den

H

Fredrik
Bodbytryck
2018-09-21
Created byBodbytryck15:10 21 Sep 2018
Efter en halvtimme svarars "could,nt contact the Server please try later" OBs under dagen gar min server varit i läge "running" och det har int gått att stoppa den H Fredrik
Lite utförligare

Alert
Server port 1234
Could not connect to the server. Please try again later
Per
2018-09-21
Hej.

Öppnade ditt kundkort imorse, möjligt att du provade logga in före det, men det ska inte hindra dig från att komma in idag.

Var laddade du ner den nya klienten ifrån?
Detta måste du göra genom MyStandard, men jag ser nu att du inte har tillgång till din server så troligtvis har du laddat ner klienten från internet, vilket gör att du inte blir kopplad till ditt företag. Kasta klienten du laddade ned från internet.

Jag har nu lagt till din epost som användare till MyStandard (fredrik.bergner@bodbyn.nu)
Se ifall du fått en epost från HansaWorld på denna mailen.

Det du gör är att du loggar in på https://mystandard.hansaworld.com/loginpage med din Standard ID (fredrik.bergner@bodbyn.nu) + lösenord och sedan klickar du på "Companies" längst upp till höger i menyn.
Till vänster har du din server (heter troligtvis Bodbytryck) klicka på den
Klicka på "Start" för att köra igång servern.
När servern startat igång, gå ned till "Connect" och välj att ladda ner en ny klient "download client"
Ifall du använder MAC, skapa då en ny tom mapp på skrivbordet dit du lägger den nya klienten.
Starta upp klienten och se ifall du kommer in.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-09-23
Created byBodbytryck15:10 21 Sep 2018
Efter en halvtimme svarars "could,nt contact the Server please try later" OBs under dagen gar min server varit i läge "running" och det har int gått att stoppa den H Fredrik
Hej alla

Eftersom SA inte gick att ladda ner från MyStandard sidan provade jag att ladda ner från hemsidan och se där fungerade det bara bra. Jag lade in från backupen och (jag har flera företag) allt såg bra ut i det jag jobbade, Idag de jag öppnade det andra företaget ser jag att saldona inte stämmer. (Panik) Och i myStandard har dykt upp ett nygammalt företag Bodbytryck som inte funnits där på länge. Det gamla som funnits där Bodbyns tryckeri riktiga (84281821) är alltid running. Det som öppnades nu är mitt gamla (Bodbytryck 8324008). Kan detta vara något som kunkortslåsning beror på

I morgon är jag inte tillgänglig men på tisdag finns jag tillgänglig,

Ser fram mot ett svar och lösning

Fredrik B
Per
2018-09-24
Hej Fredrik.

Rutinen för att ordna ny klient ifall man redan har ett företag i molnet är att man laddar ner ifrån MyStandard, då du inte gjort detta så är detta troligtvis orsaken till varför saldona inte är korrekta.

Du säger att det inte gick att ladda ned ifrån MyStandard-sidan? Varför fick du det inte till?
Du måste klicka på "Start" för att starta servern då den måste vara igång för att du ska kunna ladda ner klient. Efter detta väljer du "Connect" och "Download client"

(Jag kan också rekommendera dig att uppdatera din server eftersom du just nu använder version 8.3 2017-01-08 vilket är 1,5 år gammalt.
Du klickar på "Update version" välj så Release Version 8.4 2018-05-31. Efter detta kan du ladda ner klient med ny version.)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-09-25
Hej Per

Jag vet inte om jag missade att skicka svar, så jag repeterar lite

I fredags då jag försökte logga in till servern blev svaret

"SendM4Message gp ->gSockldx is invalid or closed”

servern gick inte att starta om. Inga möjligheter till backup.

Jag har förut laddat ner client gjort detta flera gånger utan problem

Fick svar av dig att ledda ner ny client freon MyStandard. Det gick bra att ladda ner men vid start kom fel meddelande enl bild 1 och efter ca 15 min bild 2

Provat flera gånger med samma resultat.

Provade även från hemsidan men då med felaktiga saldon

Per
2018-09-26
Hej.

Får du upp felmeddelandet "SendM4Message gp ->gSockldx is invalid or closed” så ska du ladda ner ny klient från MyStandard.

"Fick svar av dig att ledda ner ny client freon MyStandard. Det gick bra att ladda ner men vid start kom fel meddelande enl bild 1 och efter ca 15 min bild 2"

Kan endast se att du har laddat upp en bild "HANSA 2.tiff"
Felmeddelandet i denna betyder att din klient inte har möjlighet att koppla sig upp mot servern, här måste du logga in på MyStandard, starta servern "Start", och efter att servern startat upp starta klienten igen. Fungerar det inte så måste du istället starta om servern genom att klicka på "Restart"
Efter att servern startat om så startar du upp klienten igen.

Du ska inte ladda ner från hemsidan.

Jag har själv provat att starta din server Bodbytryck och ladda ner klient därifrån utan problem.

När du är inne på servern i MyStandard, titta under "Server Management" så att informationen stämmer med det som står här under:

IP Address: 169.51.65.162
Port: 22375
HTTP Port: 22376
Current Version: 74 8.3 2017-01-08 (83240008)
Cloud Node: NODE-OS-25 - Running Normally
Data Centre Location: Oslo

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-09-27
Hej Per

Det har aldrig varit något problem att ladda ner Client från Standard A, utan problemet är att starta upp klienten. Som det stod i bild a "We are launching your company" och efter en kvart bild 2 . Sen händer inget. Jag har provat flera gånger.

Om man är inne på servern ser jag

- att Ip adress stämmer
Men de andra stämmer ej

I min My Standard står det
- Port står 33613
- HPPT port 33614
Current version 74 8.4 2018-05-31 (84281821)
(Inget om cloud node)
Data Centre Location Oslo

(skickar även skärmdump)

Hoppas vi får igång detta under dagen. Det torna
This answer was correct
Per
2018-09-27
Hej.

Bodbytryck riktiga är ett nytt företag jag inte sett förut.
Troligtvis har den tillkommit efter att du laddade ner en helt ny klient från vår hemsida.

Samtidigt kan jag se att den tidigare "Bodbytryck" har ändrat namn till "Company 1"
Jag kan även se att din användare försvunnit därifrån.

Jag har nu lagt till din epost igen till "Company 1" i MyStandard.
Vänligen logga in på MyStandard och se ifall "Company 1" dyker upp.
Ifall den gör det, vänligen gå till servern och välj "Start" så att servern startas upp.
Efter detta, gå till "Connect" och välj att ladda ner klient.

Efter du laddat ner klient (använder du MAC skapa ny tom mapp på skrivbordet dit du lägger klienten) starta upp klienten och se ifall du kommer dig på.

Ifall detta inte fungerar, återkom till oss.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2018-09-27
Hej

Allt fungerar nu och som det ser ut så är jag på banan igen.

"Bodbyns tryckeri riktiga" kom till i samband med den finska firman Xtream" hjälpte till att få ordning på verifierat före år 2000

Nu blir det till att jobba.

Hälsningar

FRedrik
Per
2018-09-27
Hej.

Okej, vad bra. Man ska egentligen alltid förhålla sig till ett och samma företag, annars kan sådant här uppstå att äldre varianter kommer tillbaka.
Men bra att du fick det löst iallafall.

Låser denna tråden, vi har fortf. den andra vad gäller ditt problem med kundkortet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
kevin
Hi, we are currently testing Standard Accounts. We often get the message concurrent user limi...
15:19 24 Jun 2025
Please, also check the node, as it is not reachable, this is happening recurrently: Previsto: Run...
17:16 10 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.