inloggning
Lars Lundberg, fotografi
2018-09-18
Hej Jag heter Lars Lundberg, och har bara basversionen av S A . Använder för 2 företag mrd väldigt få fakturor. Nu hittar jag inte mitt företag alls och det kommer bara upp inloggning för ett ny användare.
Lars Lundberg fotografi, Lars Lundberg fotograf, och Sirapsröva. ( använder bara 2 Latrs Lundberg fotograf samt Sirapsröva

Tacksam för hjälp
Per
2018-09-18
Hej Lars.

Tack för ditt meddelande.

Du nämner att du inte finner ditt företag. Har du möjlighet att logga in med din användare? Antingen genom att ange Standard ID (lars@larslundberg.se) + lösenord, eller så skriver du in din användares initialer.

Har du provat att uppdatera programvaran, eller vad kan ha gjort att du inte längre hittar ditt företag?

Du nämner företagen Lars Lundberg fotografi, Lars Lundberg fotograf och Sirapsröva.
Jag finner endast företagen Lars Lundberg Fotografi och SIRAPSHUSET EK FÖRENING.

För företaget Lars Lundberg Fotografi finner jag två obetalda fakturor, en för funktionen Automatiska redovisningstransaktioner för perioden 02-02-2017 - 28-02-2017 374SEK
samt en för funktionen Integrerad bokföring för Period: 18-01-2018 - 31-01-2018 449 SEK

Bifogar dessa två fakturor i detta meddelande.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lars Lundberg, fotografi
2018-09-18
Hej Per. Tack för mail.
Försökte med lars@larslundberg.se samt initialer men kommer inte in. Gör du det?
Jo men det är dessa företag jag menar. Det är väl bar det att jag har ytterligare ett i företagsregistret som jag ej använder.
Sedan är det så att jag enligt uppgift från er att jag inte skall behöva betal något eftersom jag ej använder programme fullt ut. Bara enstaka fakturor, artiklar samt kontakter.

Mvh Lars
Lars Lundberg, fotografi
2018-09-18
(Ej uppdaterat programvaran)
Per
2018-09-18
Har du möjlighet att gå in på MyStandard och starta om din server där?

Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage logga in med Standard ID + lösenord.

När du är inne, gå till "Companies" till vänster har du din server, klicka på den. I menyn till höger klickar du på "Restart"

Ifall detta inte går, prova att uppdatera din server, och efteråt ladda ner en ny klient:

Klicka på "Start" så att servern startar upp.

Efter den har startat upp, klicka på "Update version" välj country:sweden och välj att uppdatera till Release version 8.4
Uppdateringen kan ta alltifrån 5 til 30 minuter, beroende på storleken på databasen. Det borde gå snabbt för dig dock med tanke på att du har ett litet företag.

Efter uppdateringen är genomförd, välj "Connect" och välj att ladda ner ny klient till din maskin.
Ifall du använder MAC, sörj för att du skapar en ny tom mapp på skrivbordet där du placerar den nya klienten.
Starta upp klienten och se ifall du kan komma in där.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lars Lundberg, fotografi
2018-09-18
Hej Per.
När jag skulle uppdatera så fanns det bara update testversion 8.5, så det gjorde jag dumt nog. Nu går det inte att öppna i Mac OS fastän jag har senaste version..
Jag hade ändå 3 företag såg jag så det sista så lyckades jag uppdatera (för jag startade inte företaget innan tror jag) jag med 8.4 och då funkade det att logga in men det är inte det företaget jag använder :-(
Mvh Lars
Per
2018-09-19
Undersök ifall du har möjlighet att gå tillbaka till tidigare version i MyStandard:

Logga in som tidigare.
Gå ned till "Revert to Previous Version" Klicka där.
Klicka på "Submit"

Låt servern arbeta och ställa sig tillbaka till tidigare version 8.4

När detta är genomfört, fortsätt som tidigare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lars Lundberg, fotografi
2018-09-24
Hej Per!
Tack för meddelande.
Incompatibel databas får jag som besked när jag försöker öppna..
Mvh Lars
Per
2018-09-26
Hej.

Vi har nu puttat din server tillbaka till version 8.4.

Vänligen prova nu med att ladda ner en ny klient:

Logga in på MyStandard.
Välj "Companies"
Till vänster har du din server. Ifall du har flera servrar så måste du finna fram till den korrekta.
Den borde heta: Company 1 Current Version: 74 8.4 2018-05-31 (84281821)
Klickar du på den och får upp följande information under Server Management, så är det den korrekta:
IP Address: 169.51.65.162
Port: 23152
HTTP Port: 23153
Current Version: 74 8.4 2018-05-31 (84281821)
Cloud Node: NODE-OS-25 - Running Normally
Data Centre Location: Oslo

Klicka på "Start" så att servern startar upp.
Välj "Connect" och välj att ladda ner ny klient till din maskin.
Ifall du använder MAC, sörj för att du skapar en ny tom mapp på skrivbordet där du placerar den nya klienten.
Starta upp klienten och se ifall du kan komma in där.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Back to the list
Latest Posts
kevin
Hi, we are currently testing Standard Accounts. We often get the message concurrent user limi...
15:19 24 Jun 2025
Please, also check the node, as it is not reachable, this is happening recurrently: Previsto: Run...
17:16 10 Jun 2025
You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.